onsdag, november 5

Början på slutet för julfriden i Hällarp.

Enligt mamma började min jul-fanatism här:
För två år sedan åkte hela familjen Thailand den 18e December. Julafton spenderades på en gigantisk blomsterutställning till kungens ära.Efter det följde rundtur i ett antal av Chiang Mais olika tempel. Jag får rysningar bara jag tänker på det. Upplägget hade varit supermysigt vilken dag som helst, utom julafton.. Som tur var fick jag en vecka senare uppleva en helt otrolig nyårsafton på Patong Beach, Phuket! Fyrverkerier utan like avfyrades och stämningen var obeskrivbar. Hela familjen gick barfota längs stranden och bara njöt!

By the way - 25 dagar till första advent, 26 dagar till första December och 49(!) dagar kvar till Julafton!

3 kommentarer:

frisky frog sa...

Håller med dig! Framför allt Chiangmai var fantastiskt, men jul ska firas hemma i kyla och rusk. När ska vi julpyssla ur boken?
/P&K

M. sa...

Jag vet inte, har du några lediga helger? ^^

Myggan sa...

Jag håller med om din mammas teori. Ni skulle aldrigt gjort den där Tailandsresan. Vi missade ju en hel jul tillsammans ;)
/Moster Anna