onsdag, december 3

Härliga December!

Nu är december äntligen här och som en tidig julklapp kom tillslut min "friskförklaring".
Förhoppningsvis ska jag nu helt och hållet kunna lägga min energi på de sista skolveckorna och att få till julstämningen.
De här första decemberdagarna har ju inte bjudit på speciellt intressant väder. I Varberg idag föll det mängder av snöblandat regn och hagel. Egentligen tycker jag inte att det är jätteviktigt, jag har inga planer på uteliv och dessutom är det ju nästan mörkt dygnet runt nu, men jag hade inte tackat nej till lite snö. Löpsedlarna idag utlovar ju en köldknäpp över västsverige så jag sätter mitt hopp till dem.
I helgen var jag ensam hemma då mamma var på årligt julpyssel i Habo tillsammans med bl.a. gudmor/moster Anna. Pappa och lillasyster spenderade den mesta tiden på läger i Brottarklubben Fakenbergs lokal så jag hade det lugnt och skönt. Julmusik på högsta volym och sen satte jag igång med dammsugning av hela huset, uppsättning av adventsstakar och stjärnor och lite annat småpyssel. Dessutom slog jag in årets första paket. Tyvärr blev inte mina lika fina som dessa.. :)

1 kommentar:

Myggan sa...

Vad skönt att du kommit igång igen. Hoppas att du får var frisk nu. Tänk om nån söt liten dotter hade städat och adventspyntat hos mig också. Fast din mamma och giftasfaster stökade ju bara till det i alla fall =)